Geoblog.pl    robas    Podróże    Maroko 2015 czyli szkoda czasu i nerwów    Bóg, król, ojczyzna i kazba na szczycie góry

Bóg, król, ojczyzna i kazba na szczycie góry

Maroko
Maroko, Agadir

Wracając z wielbłądów byliśmy po tej stronie Agadiru po której znajduje się góra z napisem Bóg, król, ojczyzna. Miejscowi śmieją się, że wkręcają turystów że to napis coca-cola, fanta, sprite. Początkowo chcieliśmy wchodzić na górę, ale po przyjrzeniu się prowadzącym na nią ścieżką, daliśmy sobie spokój. Jest to jak najbardziej wykonalne, ale po całym dniu podróżowania perspektywa kilku godzin podchodzenia i schodzenia w palącym słońcu wydała nam się mało interesująca. Na szczycie góry znajdują się ruiny starej warowni. Warto tam też wjechać, żeby spojrzeć z góry na całe miasto, port, ocean i okolicę. Na parkingu gonią nas oczywiście beduini z wężami, małpami, osłami i czym tam jeszcze, żeby tylko zrobić sobie zdjęcie czy na czymś się przejechać. Stanowczo im odmawiamy i wchodzimy do kazby. Blada twarz naprawdę nie ma tam łatwo. Jesteśmy dla nich chodzącymi bankomatami, z których trzeba wyciągnąć jak najwięcej. Trochę kręcimy się po kazbie ale bardziej chowamy się przed wiatrem. Pod wieczór wracamy umęczeni do hotelu.

• zdjÄ™cie
BPE
BPE - 2016-12-18 17:35
pięknie, a tam marudzicie na to Maroko !!!

Polopolo
Polopolo - 2016-12-18 19:24
Jedyne co w Maroku jest godne uwagi to widoki, są inne egzotyczne, w końcu to Afryka,jednak tubylcy są niezwykle roszczeniowi, warunki w hotelach słabe, jedzenie słabe o dziwo pomimo mnogości przypraw, pogoda do plażowania średnia, mocny chłodny wiatr i pochmurno do południa...no i woda w oceanie raczej ożeźwiająca

robas - 2016-12-18 22:59
Właściwie po słowach Polopolo nie pozostaje nic do dodania. W 100% racja.

genek
genek - 2017-01-03 13:27
Jak byliśmy w tych stronach jakieś 10 lat temu , to na tę górę weszliśmy z buta na rympał poza ścieżkami. Wejście jest jednak faktycznie mało przyjemne.