Geoblog.pl    robas    Podróże    miała być Bułgaria ale wyszło trochę dalej... wakacje 2009    Sozopol

Sozopol

Bułgaria
Bułgaria, Sozopol

Dojeżdżamy już wieczorem, robi się już ciemno. Odnajdujemy naszą kwaterę, wita nas bardzo sympatyczna Marija. Mam okazję przypomnieć sobie język rosyjski bo to głównie w nim porozumiewają się miejscowi, no i oczywiście wszystkie napisy są cyrylicą. Miasteczko jest naprawdę fajne. Dobrze trafiliśmy. Są dwie plaże, jedna bardziej w centrum, druga znacznie większa na obrzeżu. Chodzimy na tą drugą, w pobliżu jest pełno budek z jedzeniem, lodami, zabawkami i tym wszystkim co zawsze jest nad morzem. Pogoda jest rewelacyjna. Klimat typowo wakacyjny, ciepło, woda w morzu czarnym też ciepła, córki nie idzie wyciągnąć na brzeg. Testujemy miejscowe potrawy, szopską robimy sami codziennie do tego Zagorka i miejscowe wina. Wieczorem spacery po starym mieście i imprezy w klubie przy plaży. Niestety chyba na drugi dzień w czasie spaceru w piasek wpadł aparat fotograficzny. Zapiaszczył i zatarł się tak, że nie dało się go już używać. Kolejne zdjęcia robiliśmy już tylko kamerą, ale wychodziły dość słabej jakości.